duminică, 19 martie 2017

Trecut și umbre

E toxic.
Cine a împrăștiat cu otravă?
Nu vreau să mai respir această iubire.
Prin vene îmi curge un “tu”
de altă dată,
rămășițele unui tu schimbător:
odată blând, astăzi meschin.

Tac o clipă și ascult ecoul trecutului
care mă mai îmbrățișează în nopțile furtunoase.
Tună și fulgeră și stropi violenți
bat în geamul de la fereastra
unde odată te priveam venind.
Această ploaie te-a schimbat în ceva iluzoriu.
Continui să mă întreb:
Tu ai adus ploaia,
sau ploaia te-a adus pe tine?
pentru că țipă la mine și nu înțeleg.

În depărtări, cu glas pierdut te strig.
Te uiți în jurul tău și nu vezi nimic.
Straniu. Eu mereu ți-am văzut vocea.
Și acum am încătușat o parte din ea
în borcanul cu amintiri despre tine
pe care am scris “a fost”.

Cât e ceasul?
Poate că e timpul să mă opresc
din această goană deluzorie
după tine, după noi.

Dimineață când m-am trezit,
te-am auzit strecurându-te afară.
Laș. 
Soarele nu răsărise încă,
dar te vedeam în întuneric.
Ia-mi tot și pleacă, risipitorule! Am țipat.


Acum nu mai ești. Ai rămas umbra a ceea ce păreai a fi odată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu